30. Veikkaus - Apulanta-yhteistyö

Veikkaus ja Apulanta ovat tehneet tuloksellista ja erittäin monipuolista yhteistyötä vuoden 2015 alusta lähtien. Yhteistyön tavoitteet pohjautuvat Veikkauksen sponsoroinnin tavoitteisiin:
1.kertoa miten jokainen suomalainen hyötyy Veikkauksen pelien tuotoista (yksi yrityksen strategisista tavoitteista) ja
2. tuottaa asiakkaita kiinnostavia mielenkiintoisia sisältöjä, joilla ohjataan potentiaalisia asiakkaita Veikkauksen eri kanaviin. Samalla vahvistetaan Apulannan kuvaa yhteiskunnallisesti vastuullisena bändinä.

Erityisen hyvää yhteistyössä on ollut bändin kyky heittäytyä uusiin asioihin, joka on mahdollistanut kumppanuuden laajan ns. ristiinhyödyntämisen Veikkauksen muiden yhteistyökumppaneiden kanssa, tästä esimerkkinä erittäin onnistuneet ja suuren huomionarvon saaneet aktivointitoimenpiteet vuoden 2016 jääkiekon MM-kisojen sekä Tuntematon Sotilas- ja Teit meistä kauniin -elokuvien yhteydessä. Viimeisin uusi avaus on Veikkauksen myyntipisteen avaaminen Apulandia-nimeä kantavaan kahvila- ja näyttelytilaan Lahden Hennalassa.


Katso video Veikkauksen ja Apulannan yhteistyöstä

 IMG_2675.JPG

Voittoisa yhteistyö on erittäin monipuolista

Veikkauksen ja Apulannan yhteistyö on ollut tuloksellisena käynnissä vuoden 2015 alusta lähtien. Raadin arvion mukaan positiivisena yllätyksenä esiin noussut yhteistyö ansaitsee tulla palkituksi, koska kyseessä on laaja ja monipuolinen toiminta, joka on samalla pitkäjänteinen ja eheä kokonaisuus. Bändiä hyödynnetään laajasti ja ympäri vuoden. Sponsorointikohteena Apulanta on motivoitunut reagoimaan.

Palkitun Apulanta-yhteistyön hyödyntäminen on ollut kummallekin osapuolelle laveaa ja monipuolista.

”Isoin kiitos palkinnosta kuuluu Apulannalle; Tonin, Sipen, Willen ja Lotan ideointikyky, oma-aloitteisuus ja heittäytymiskyky on ollut käsittämättömän hienoa. Apulanta-yhteistyön hyödyntämisessä on ollut meiltä mukana eri tuoteryhmät, myyntikanavat, viestintäkanavat, viestintä, brändi ja asiakkuus sekä HR. Palkinto Vuoden Sponsorointiteosta on mahtava tunnustus Veikkaukselle”, Veikkauksen yhteyspäällikkö Tapio Imporanta sanoo.

"Tästä tunnustuksesta voi olla ylpeä ja otamme sen ilolla vastaan. Voi jopa sanoa, että tämä on raja-aitoja murtava, ja siksi erityisen tärkeä titteli. On hienoa, että yhteiseen hyvään voittonsa jakavan talon ja indiebändin välinen yhteistyö on noteerattu näinkin upealla tavalla, näinkin kovassa porukassa. Veikkauksen kanssa on ollut alusta asti helppoa tehdä asioita kimpassa, sillä kolmannen osapuolen hyötyminen sekä yhteiskuntavastuun kantaminen ovat molemmille luontaisia lähtökohtia", Apulanta-yhtyeen rumpali Simo Santapukki jatkaa.

Veikkauksen ja Apulannan yhteistyö kertoo myös siitä, kuinka sponsorointi on Veikkauksessa noussut vahvaan rooliin.
 
”Olemme kehittäneet sponsorointia Veikkauksessa aktiivisesti vuodesta 2011 lähtien. Ensimmäisenä piti saada oma porukka mukaan. Tiimi teki paljon työtä ja talon sisällä kertyi useita kävelykilometrejä. Muutaman viime vuoden aikana sponsoroinnista on kehittynyt koko talon palveluyksikkö ja kaikkien yhteinen juttu, josta Apulanta -yhteistyö on hyvä esimerkki”, Veikkauksen sponsorointiyksikön päällikkö Johanna Kozul sanoo.

 IMG_3134.JPG