5. Elisa Hintasaarnaajat sponsorointi

Elisan Hintasaarnaajat on mainonnan jatkokertomus, jossa saarnaajat yllättävät samalla myyntipuheella kerta toisensa jälkeen, useimmiten täysin väärässä tilanteessa. Keino siirrettiin sellaisenaan Elisan sponsori-esiintymiseen: saarnamiehet ilmestyivät yllättäen keskelle Elisan sponsori-kumppaneiden sisältöjä ja keskeyttivät ne saarnallaan. Mm. HIFK, Enni Rukajärvi, JVG, Emma-gaala ja WHS-teatteriryhmä tulivat yllätetyksi.

Tuloksena on, että sponsorointi vahvistaa Elisan mainonnan muistamista ja pidettävyyttä, ja mainonnan tarina vahvistaa sponsoriesiintymisen huomioarvoa ja näin Elisan saamaa vastinetta investoinnilleen.
Sponsori-Hintasaarnaajien tehoa ei voi eristää muusta kampanjoinnista, mutta suomalaisten mielestä Elisan esiintyminen on 2-5 kertaa pidettävämpää kuin kilpailijoilla, kampanjointi mittareiden mukaan yli kaksi kertaa tehokkaampaa ja mobiilin palveluliikevaihdon kasvu kaksi kertaa aiempaa nopeampaa.

Katso video Elisan Hintasaarnaajista

 

elisa_sponsorointikisa_kooste_2.jpg