Helmikuu, 2020

24Helmi15:3018:45Case afterwork: Viihteen keinot markkinoinnin apuvoimana

Näytä lisää

Tapahtumatiedot

Case afterwork:

Elämys herättää tunteet ja kiinnostuksen – viihteen keinot markkinoinnin apuvoimana

Kaikkein tehokkain markkinointi ei tunnu mainonnalta. Tämän vuoksi viihteen merkitys markkinoinnissa on kasvanut – ja kasvaa koko ajan. Ääntä on ilmassa enemmän kuin koskaan, ja brändien kilpailu huomiosta kasvaa. Onnistuja ei välttämättä ole se, joka huutaa kovimmin, vaan sen sijaan onnistumiset mitataan elämyksissä, viihteellisyydessä ja tunteissa, joita markkinointipanostukset herättävät. Meidän on oltava entistä oivaltavampia, pyrittävä vuorovaikutukseen ihmisten kanssa ja onnistuttava tuomaan viihteen eri muodot osaksi markkinointistrategiaa, jotta pääsemme toivottuun lopputulokseen.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden tulla mukaan inspiroitumaan viihteen ja markkinoinnin yhteismahdollisuuksista. Marketing Finland ja Sponsorointi & Tapahtumamarkkinonti ry tarjoavat jäsenilleen verkostoitumisillan, jossa syvennymme viihteen tuomiin mahdollisuuksiin markkinoinnissa, käymme läpi onnistuneita case-esimerkkejä ja luomme illan aikana uusia, mahdollisuuksien kontakteja.

———————————————————————————–

ILLAN OHJELMA

Aika: ma 24.2.2020 klo: 15.30-18.45

Paikka: Wonderland Work, Konepajakuja 1, 00510 HELSINKI

Ohjelma

  • Ilmoittautuminen ja tarjolla pientä purtavaa
  • Viihde markkinoinnin kiihdyttäjänä – Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland
  • Viihde osana sponsorointia ja tapahtumamarkkinointia – Risto Oksanen, Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry
  • Tapahtumapaikan esittely – Pepe Risu & Timo Savolainen, Wonderland Work
  • Case puheenvuorot:

 

SJ GAMING

E-urheilu – hypestä aitoihin tekoihin

Mitä on e-urheilu tänään ja mitä mahdollisuuksia se tarjoaa? Lajia harrastetaan ja seurataan koko ajan enemmän. Puheenvuorossaan Jari Karlsson antaa insight-infoa lajista, harrastajista, kisaajista sekä kertoo case-esimerkillä aidosti hyvää tekevästä teosta.

Kainuusta mainosuran aloittanut ja Sotkamon Jymyn brändiä 90-luvulla rakentanut Jari Karlsson aloitti keväällä 2019 e-urheiluyhtiö SJ Gamingin toimitusjohtajana. Yli 20 vuoden markkinointi- ja mainosuran (DNA, TBWA, Family, Avidly, Func Food) rakentamisen jälkeen ympyrä on sulkeutunut. Jari on ottanut missiokseen tehdä Suomesta maailman parhaan e-urheilumaan.

 

 

 

 

WARNER MUSIC FINLAND

Mikä on musiikin rooli markkinoinnin eri toimenpiteissä, ja miten musiikkia voi hyödyntää brändinrakennuksessa?

Musiikkia kulutetaan enemmän kuin koskaan. Spotifyn kaltaiset palvelut tekevät musiikin kuuntelusta helppoa ja palveluiden lisäominaisuudet auttavat kuuntelijoita esimerkiksi löytämään uusia kiinnostuksen kohteita. Musiikki onkin henkilö- tai yritysbrändille erinomainen väline viedä eteenpäin brändin sanomaa ja sitouttaa asiakkaita mm. tuomalla toimintaan viihteellisyyttä.

“Yritykset etsivät kampanjoilleen ja brändeilleen jatkuvasti uusia ratkaisuja. Sopivat musiikin henkilöbrändit ovat usein toimivia ja kiinnostavia markkinoijille. Mahdollisuuksia on maailma pullollaan. Valitettavasti mahdollisuudet eivät putoa eteen kuin omenat syksyisin vaan niiden eteen on tehtävä taustatyötä.” kertoo Ville Ahtiainen, Warner Music Finlandin kaupallinen johtaja sekä agentti mm. Valtteri Bottakselle.

Ahtiainen, on tullut tutuksi monen tunnetun henkilön taustavoimana. Hänen nimeensä yhdistetään mm. SANNI, Michael Monroe, Lemmy Kilmister, Pete Parkkonen, Lotta Harala ja moni muu kotimainen ja ulkomainen tähti. Hän näkee itsensä kuitenkin enemmän mahdollistajana kuin esimerkiksi managerina.

Ville tulee tapahtuman aikana kertomaan esimerkkejä mm. siitä, miten Warner Music Finland hyödyntää artisteja sekä heidän musiikkiaan yritysten markkinoinnissa.

 

NENÄPÄIVÄ

Tee naurulla vaikutus: Miten Nenäpäivän brändi hyödyntää viihdettä?

Miksi ja miten Suomen suurin ja hauskin hyväntekeväisyyskampanja käyttää viihdettä hyväkseen kutsuessaan kansan mukaan tekemään hyvää?

Huumori ja viihde yhdistävät ihmisiä ja auttavat käsittelemään rankempiakin aiheita. Näistä syistä Nenäpäivä-kampanjassa tarinankerronta ja viihteen hyödyntäminen on nostettu keskeiselle sijalle. Joka vuosi lukuisat eturivin artistit, näyttelijät ja vaikuttajat antavat Nenäpäivälle aikaansa ja osaamistaan auttaakseen maailman lapsia. Tarkoitus on, että hyvää mieltä nostattava ja huumorin keinoja käyttävä kampanja ei jää keneltäkään huomaamatta.

Vuosittain Nenäpäivä kutsuu myös yritykset tekemään hyvää. Nenäpäivä on erinomainen esimerkki kaupallisiin tarpeisiin taipuvasta kampanjasta, jossa viihde ja hyvän tekeminen yhdistyvät.

Taina Tyrväinen, Nenäpäivän markkinointi- ja viestintäpäällikkö, on ollut vastuussa Nenäpäivä-brändin kehittämisestä viimeisen parin vuoden ajan. Taina saapuu kertomaan, miten Nenäpäivä on pystynyt hauskalla otteellaan auttamaan yhä useampaa lasta ympäri maailman ja miten erilaiset toimijat voivat hyödyntää kampanjan ideaa omassa markkinoinnissaan.

 

  • Wonderland Work -kierros ja networking musiikin tahdittamana

Tilaisuus on ilmainen mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen 21.2.2020 mennessä.  No-showsta veloitamme 20€.

Katso ilmoittautumislomakkeesta, ketkä ovat jo ilmoittautuneet tilaisuuteen.

 

Aika

(Maanantai) 15:30 - 18:45

Sijainti

Wonderland Work

Konepajankatu 1

Organizer

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry

X