Lokakuun sponsorointinosto on HILLA Entertainment ja LaLiga -yhteistyö

By November 6, 2019Kuukauden palkitut, Uutiset

Mieleenpainuvat, rohkeat ja luovat yhteistyöt innostavat meitä ja nyt onkin aika esitellä Lokakuun sponsorointinosto – yhteistyö, joka todella ylsi kaikkiin edellä mainittuihin adjektiiveihin.

Lokakuun sponsorointinosto on HILLA Entertainmentin ja LaLigan yhteistyö. Suomalainen HILLA Entertainment tuottaa ja lisensoi tapahtumaformaatteja, jotka yhdistävät perinteistä urheilua ja e-urheilua. HILLA Entertainment onnistui solmimaan sponsorointiyhteistyön maailman suurimpiin jalkapallosarjoihin kuuluvan Espanjan LaLigan kanssa. Suomalaisyritys toteutti yhdessä espanjalaisyrityksen kanssa Football Triathlon x LaLiga -jalkapalloturnauksen Helsingissä elokuun lopussa. Tapahtuma pohjasi HILLA Entertainmentin kehittämään Football Triathlon konseptiin. Yhteistempauksen myötä HILLA Entertainmentin tavoite; Football Triathlonin kasvattaminen kansainväliseksi ilmiöksi on taas lähempänä.

– Olemme erittäin innostuneita ja ylpeitä tästä yhteistyöstä LaLigan ja sponsorimme PlayStationin kanssa. On mielestämme kunnianosoitus, että yksi maailman isoimmista jalkapallosarjoista sekä pelikonsolivalmistajista haluavat tehdä kanssamme yhteistyötä, kertoo HILLA Entertainment Oy:n toimitusjohtaja Robert Niva.

Yhteistyö toteutettiin Football Triathlon konseptin pohjalta käytännössä niin, että aamupäivälla pelattiin jalkapallo-ottelut Töölön Kuplassa ja iltapäivällä siirryttiin Casino Helsinkiin pelaamaan pöytä- ja virtuaalijalkapallo-ottelut. Kaikki turnauksessa mukana olleet joukkueet nimettiin LaLiga-joukkueiden mukaan, jonka myötä taas kasvatettiin kyseisen liigan tunnettuutta. Virtuaaliosuudet pelattiin PlayStation4-pelikonsoleilla LaLiga-joukkueilla. Tässä turnauksessa jalkapallofanille voittaminen kannatti, nimittäin palkintona oli matka Madridiin katsomaan LaLiga-ottelua.

– Tämän yhteistyön avulla LaLiga pyrkii kasvattamaan entisestään kansainvälisten ja suomalaisten faniensa määrää, saamalla heidät kokemaan unohtumattomia hetkiä jalkapallokulttuurin parissa ja tuomaan LaLigan lähemmäksi Suomen markkinoita ja kannattajiensa arkea. Football Triathlon x LaLiga -turnaus on tähän tarkoitukseen erittäin sopiva aktivointitapahtuma, sanoo Gorka Herrero, LaLigan edustaja Pohjoismaissa.

Yhteistyöturnaus Football Triathlon x LaLiga onnistui esimerkillisesti, ja molemmat brändit olivat hyvin edustettuina. Molempien brändien kohderyhmä on hyvin samankaltainen; jalkapallosta kiinnostuneet 18-30-vuotiaat nuoret aikuiset, ja tapahtuma onnistui houkuttelemaan tavoiteltua väkeä mukaan. Yhteistyön laajentamisessa nähdään alustavasti paljon potentiaalia, sillä Football Triathlon x LaLiga on mahdollista monistaa ja jalkauttaa myös muihin maihin. Jatkoa saattaa hyvinkin seurata.

– Meihin on otettu yhteyttä useasta eri maasta. Ihmisiä kiinnostaa konseptimme lisäksi, miten suomalainen startup-yritys onnistui saamaan LaLigan kokoisen jättiläisen yhteistyökumppanikseen, Robert Niva summaa.

 

X