Huhtikuun sponsorointinosto on Kalevala Korun ja naisten jääkiekon MM-kisojen välinen yhteistyö

Sponsorointi ja Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut huhtikuun sponsorointinostoksi Kalevala Korun ja naisten jääkiekon MM-kisojen välisen yhteistyön. Naisten jääkiekon MM-kisat pelattiin Espoossa 4.–14.4.2019.

Yhteistyö alkoi viime vuoden puolella Jääkiekkoliiton yhteydenotolla. Kalevala Koru oli lanseerannut marraskuussa Suomen naarasleijona -korun ja kampanjan, jossa oli mukana artisti Alma. Jääkiekkoliitto sai siitä idean, että koru olisi luonteva keino tehdä yhteistyötä myös naisleijonien kanssa.

– Me innostuimme ajatuksesta. Halusimme tavoittaa Kalevala Korun sanomalla ja asenteella laajan yleisön, ja mikä sen parempi keino kuin koko kansaa yhdistävä lätkä. Ymmärsimme tietenkin, että naisten jääkiekko ei ole niin suosittu ja seurattu kuin miesten vastaava, mutta olimme ymmärtäneet, että naispelaajat ovat lupaavia ja potentiaalia löytyy. Tämä tuntui oikealta kohdalta hypätä mukaan ja viestiä meille tärkeitä arvoja ennakkoluulojen ja stereotypioiden rikkomisesta. Ja tässä onnistuttiin paremmin, kuin ikinä olisimme uskaltaneet toivoakaan. Kiitos siitä maajoukkueen periksiantamattomuudelle ja sisulle, Kalevala Korun brändi- ja designjohtaja Maria Uunila kertoo.

Yhteistyö sisälsi todella paljon erilaisia hyödyntämisaktiviteetteja. Osana yhteistyötä naisjääkiekkoilijat esiintyivät Kalevala Korun kevätuutuuksien kasvoina. Uutuuskoruilla stailatut pelaajat ja heidän tarinansa olivat keskeisessä roolissa Kalevala Korun kevään mainos- ja kampanjamateriaaleissa – yhteistyö näkyy siis vielä pitkään kisojen jälkeenkin.

Joukkue pääsi myös tehdasvierailuille ja pelaajat kokeilivat eri korunvalmistuksen vaiheita ja takoivat mm. sormuksia, jotka huutokaupattiin toukokuun alussa. Huutokaupassa kerätty tuotto lahjoitettiin tyttöjen jääkiekkoharrastuksen hyväksi.

– Tehdasvierailun aikana medialla oli mahdollisuus tulla paikan päälle haastattelemaan pelaajia, ja saimme mukavasti näkyvyyttä sitäkin kautta, Uunila kertoo.

MM-kisoissa Kalevala Koru oli perinteisten näkyvyyselementtien ohella esillä, kun jokaisen pelin parhaat pelaajat palkittiin Kalevala Korun naarasleijona -riipuksella. Lisäksi Metro Areenalla oli oma promopiste, jossa oli kevään uutuudet nähtävillä. Kalevala Korun somekilpailuissa oli mahdollista voittaa lippuja kisoihin.

Kalevala Koru seurasi yhteistyön tavoittavuutta monella tavalla mm. tapahtumapaikalla, tv-ruudun kautta ja somessa. Tavoittavuudella ylitettiin alkuperäiset tavoitteet, kun pelkästään finaaliottelua seurasi TV:n kautta 2,4 miljoonaa katsojaa Suomessa!

Lisäksi Kalevala Koru seurasi tiiviisti verkkosivukäyntejä, jotka nousivat lähes 40 %, sekä Instagram ja uutiskirjetilaajien määrää.

– Kaiken kaikkiaan tavoittelimme Kalevala Korulle laajaa näkyvyyttä ennen kevään sesongin alkua, ja olemme yhteistyön tuloksiin hyvin tyytyväisiä. Positiivista palautetta olemme saaneet paljon tästä yhteistyöstä. Tämä oli meidän brändille sopiva yhteistyö, summaa Uunila.

Suomen naarasleijona -korun sanoma:

NAARASLEIJONA

Kesyttämättömille naarasleijonille
Tämä on koru Suomen naarasleijonille.
Menneille ja tuleville. Kesyttämättömille ja rohkeille.
Heille, jotka tekevät suurtekoja, omassa elämässään ja maailmassa.
Me voimme olla maailman itsenäisimpiä naisia, mutta maailma ei ole vielä valmis.
Siksi jatkamme työtä jokaisen tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden eteen.
Rakastaen, yhdessä toimien, toisiamme tukien ja kunnioittaen.

 

X