Syyskuun kuukauden sponsorointinosto on iLOQin ja Kimi Räikkösen yhteistyö

By October 9, 2019Kuukauden palkitut, Uutiset

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry on valinnut syyskuun kuukauden sponsorointinostoksi iLOQin ja Kimi Räikkösen yhteistyön. Kimi toimii iLOQin digitaalisten ja mobiilipohjaisten pääsynhallintaratkaisujen markkinoinnissa brändilähettiläänä. Yrityksen tavoitteena on valloittaa markkinoita myös Euroopan ulkopuolelta ja yhteistyö alkoikin yhteisten keskustelun pohjalta ja tavoiteasetannasta.

– Keskustelujen aikana koettiin samanlaisia ajatuksia, arvoja, kulttuuria, tekemisen tavoitteita sekä tehdä tästä yhdessä hyvä juttu, joka tukee kummankin osapuolen ambitiota ja tekemistä. Yhteistyölle asetettiin tavoitteita, mm. kohderyhmänä iLOQin potentiaaliset ja uudet asiakkaat, muut liiketoiminnalliset sidosryhmät ja iLOQ henkilöstö. Loppupeleissä lopullisen valinnan yhteistyölle teki Kimi itse, kertoo iLOQin toimitusjohtaja Heikki Hiltunen.

Kimin ympärille luotiin monipuolisesti aktiviteettejä. Hänet otettiin osaksi iLOQin päivittäistä markkinointiviestintää, kampanjoita ja tuotelanseerauksia, sisällöntuotannossa iLOQin omiin ja digitaalisiin kanaviin ja hänellä oli iso rooli iLOQin sisältökalenterissa. Kimi osallistui moniin asiakas- ja sidosryhmätapahtumiin, mm. Helsingin FinnSec -messut ja jälleenmyyjille järjestettävät myyntikilpailutapahtumat. Uusi liiketoimintamalli ja uudet asiakkuudet saatiin onnistuneesti lanseerattua  F1 – maailmassa, jossa verkostoituminen onnistui Kimin taustajoukkojen kautta.

iLOQille yhteistyö on tuonut onnistuneita tuloksia liiketoiminnan tavoitteissa, mm. tunnettavuutta on saatu kasvatettua kohdemarkkinoinnissa, asiakastyytyväisyys (NPS) on kasvussa ja tietysti uudet asiakkuudet ovat selkeä indikaattori onnistuneesta yhteistyöstä. Myöskin iLOQin digitaalinen näkyvyys on kasvussa ja niihin asetetut tavoitteet ovat toteutuneet.

Kimin osallistuminen henkilöstötapahtumiin oli myös osa yrityskulttuurin rakentamista. Kimi haluttiin ottaa osaksi iLOQ perhettä sekä arkea ja henkilöstötyytyväisyyden (NPS) mukaan henkilöstön tyytyväisyys ja sitoutuminen on saatu vielä paremmalle tasolle.

– Tarkempia mittaustuloksia ei voida julkaista, mutta voimme tyytyväisinä sanoa, että yhteistyö on ylittänyt sille asetetut tavoitteet ja aikataulullisesti paljon nopeammin kuin olisimme uskoneet”, summaa Hiltunen.

– Olen erittäin tyytyväinen yhdessä tekemiseen, molemmat osapuolet ymmärtävät toisiaan, ”perfect match”, komppaa Kimi Räikkönen.

 

X