Puhujat

Afdhel Aziz 599x400.jpg

Afdhel Aziz

Inspirational Speaker. Award-winning Marketer. Best-selling Author.

Afdhel Aziz is one of the world’s leading experts in marketing innovation. He
is an award-winning marketer who
has led brands for procter & gamble, heineken, absolut, and nokia, in london and new york. He was most recently director of absolut labs in the usa, highlighted by forbes as ‘one of the top three marketing innovation labs to emulate’ in the world. He is currently the founder and chief creative officer of conspiracy of love, a think-tank and idea incubator that helps fortune 500 brands use culture and technology as a force for good.

Afdhel has been a speaker at the cannes lions, sxsw, advertising week and more, and his work has been featured in the new york times, vice, fast company, the guardian, coolhunting, billboard, hypebeast and more. Passionate about brands and culture as forces for good, he is the co-author of the book ‘good is the new cool: market like you give a damn’. You can find out more at www.afdhelaziz.com and follow him on twitter at @afdhelaziz.

 

 

mark270x347.jpg

Mark Brennan

AIB, Head of Digital Innovation

Mark Brennan is leading the digital marketing and innovation team at AIB, transforming how the financial sector uses digital communications to best serve their customers by delivering world-class digital for the AIB and EBS brands while also creating Ireland’s most digitally capable marketing function. Mark is a passionate digital marketer who has developed the digital strategy for brands like AIB, Guinness and Volkswagen but also crucially he has delivered exceptionally crafted, truly innovative and most of all effective marketing communication campaigns off the back of these strategies.

 

Patrick Somers-mv.jpg

Patrick Somers

AIB, Sponsorship Marketing Manager

Patrick is currently Sponsorship Marketing Manager at AIB Bank where he manages our business and sports sponsorship properties. His ambition is to drive innovative sponsorship campaigns to enrich fan experiences. He is a passionate marketer who delivers insight driven customer focussed activations. Patrick has over 10 years’ experience working in the sports sponsorship industry in Ireland.

 

Liisa Eerola 288x400.jpg

Liisa Eerola

Fazer, viestintäjohtaja

Liisa Eerola on 26 vuoden Fazer-uransa aikana työskennellyt monipuolisesti asiakaskokemuksen parissa.

Nykyisissä tehtävissään makeisliiketoiminnan viestintäjohtajana ja Fazer-konsernin kumppanuusohjelman johtajana hän toimii laajasti erilaisten yhteiskunnallisten sidosryhmien kanssa.

iisalla on kokemusta erityisesti laajojen teemaprojektien johtamisesta, näistä esimerkkinä erilaiset juhlavuosiprojektit, Fazerin Suomi 100 -ohjelma sekä Fazer Experience -vierailukeskuksen perustaminen vuonna 2016.

 

Eka Ruola 566x400.jpg

Eka Ruola

Hasan & Partners, konsernin toimitusjohtaja ja vastaava luova johtaja

Eka Ruolalla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista, brandin rakentamisesta ja markkinointiviestinnästä. Eka on tällä hetkellä yksi Suomen palkituimmista luovista johtajista – sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.

Ekalla on suuri intohimo luoda voimakkaasti yleisöä osallistavia toimenpiteitä ja tarinankerrontaa. Eka syleilee jatkuvasti maailman tarjoamia uusia mahdollisuuksia ja elää ja hengittää hasan & partnersin mottoa Never Satisfied. Vuonna 2015 Eka valittiin ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistoammattilaisena Internationalist-julkaisun Agency Innovator –palkinnon saajaksi.

Päivätyönsä lisäksi Eka toimii Vincit Oyj:n, MTL:n, Aamu Säätiön ja HopLop Oy:n hallituksissa ja on asiakasymmärrystoimisto Frankly Partnersin sekä viestintätoimisto hasan communicationsin hallituksen puheenjohtaja.