Finnair ja Taitoluistelun MM-kisat maaliskuun Kuukauden sponsorointinosto

Finnairin ja Taitoluistelun MM-kisojen yhteistyö on valittu maaliskuun Kuukauden sponsorointinostoksi. Taitoluistelun MM-kilpailut luisteltiin Helsingissä 29.3.–2.4.2017. Finnair oli yksi kisojen sponsoreista. Finnair ja Suomen Taitoluisteluliitto aloittivat sopimusneuvottelut elokuussa 2016 ja lokakuussa allekirjoitettiin sopimus.

Finnairin strategiaan tapahtuma sopi mainiosti.

– Taitoluisten MM-kisat olivat kansainvälinen ja ainutlaatuinen tapahtuma. Taitoluistelu on suosittu laji, esimerkiksi Japanissa ja Kiinassa, jotka ovat meille tärkeitä markkinoita. Suomi on nyt todella kiinnostava matkakohde ulkomailla, ja meillä on mahdollisuus hyödyntää se, kertoi Heidi Ursinus Finnairin markkinoinnista, brändistä ja kanta-asiakasohjelmasta vastaavasta yksiköstä. 

Tärkeimpinä tavoitteina yhteistyössä olivat bränditietoisuuden kasvattaminen kansainvälisillä markkinoilla, asiakkaiden sitouttaminen ja lentojen myyminen. Finnairilla oli monenlaisia hyödyntämisaktiviteetteja ennen kisoja ja kisojen aikana niin B2C ja B2B -sektorilla.

Taktisten lentokampanjoiden lisäksi muuta sisältöyhteistyötä oli uutiskirjeissä, sosiaalisessa mediassa ja nettisivuilla, Finnair Plus -jäsenille oli lipputarjouksia ja Blue Wings -lehdessä nostoja kisoista. Lisäksi somessa järjestettiin kilpailuja, joissa voitti pääsylippuja kisoihin.

Japanissa järjestettiin kilpailu, jossa yksi osallistuja voitti ainutlaatuisen kahden hengen matkan Helsinkiin kisoihin. Voittaja muun muassa asui kisahotellissa ja pääsi behind the scenes -kierrokselle areenalla. Arvontaa osallistui toista tuhatta japanilaista Finnairin asiakasta.

Hartwall Arenalla Finnairilla oli oma esittelypiste, jossa oli yhtiön uuden Airbus A350 lentokoneen virtuaaliesittely. Virtuaaliesittelyssä pääsi koneen ohjaamoon, avaamaan luukkuja, joiden sisälle ei normaalisti pääse kurkistamaan, ja kävelemään lentokoneen siivellä. Piste oli hyvin suosittu koko kisojen ajan.

Lisäksi Finnairin paikalliset myyntitoimistot toivat sidosryhmiään paikan päälle kisoja seuraamaan.

Aikaisemmin talvella Finnair oli mukana New Yorkin Central Parkissa järjestetyssä näytöksessä, jossa muun muassa Kiira Korpi oli esiintymässä. Finnairilla oli tapahtumassa oma teltta asiakkailleen.

Hartwalla Arenalla kisoja seurasi viiden päivän aikana paikan päällä yli 80 000 katsojaa ja televisiossa seuraajia oli noin 300 miljoonaa. Ursinus oli oikein tyytyväinen kisoihin ja Finnairin kumppanuuteen kisoissa

– Pystyimme linkittämään saman yhteistyön alle paljon erilaisia aktiviteetteja. Noin puolen vuoden aikana hyödynsimme yhteistyötä erittäin laajasti, Ursinus sanoi.

Finnair solmi hiljattain pitkäaikaisen, peräti kuuden vuoden sopimuksen Olympiakomitean kanssa. Finnair ja Olympiakomitea pääsevät toteuttamaan pitkäjänteisesti yhteistyötä, mikä tukee suomalaista huippu-urheilua ja Finnairin liiketoimintaa kasvavilla Aasian markkinoilla. 

kuukauden sponsorointinostofb.jpg 

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry nostaa kerran kuussa esille yhden hyvän sponsorointitoteutuksen. Toteutuksia voi ehdottaa hanna.vehvilainen@sjtm.fi