Lidl All Stars -ohjelma kesäkuun kuukauden sponsorointinosto

Lidl aloitti alkuvuodesta Lidl All Stars -ohjelman, johon valittiin 18 lahjakasta nuorta urheilijaa. Lidlin urheilijaohjelman turvin nuoret lupaukset tähtäävät huipulle suomalaisen urheilun isojen nimien siipien suojassa.

- Mistä idea syntyi, Lidlin markkinointipäällikkö Seppo Niemelä?

Olemme tukeneet junioriurheilua eri tavoin jo useita vuosia. Sponsoroimme vuosittain tuote- ja rahalahjoituksin yli sataa erilaista tapahtumaa ja seuraa eri puolella Suomea. Pyrimme sponsoroinnissa huomioimaan tasapuolisesti eri ikäryhmät, eri lajit, tytöt ja pojat sekä tietysti maantieteellisen tasapuolisuuden.  

Meillä oli jo jonkin aikaa ollut pohdinnassa, miten voisimme entistä kattavammin kantaa kortemme kekoon nuorten urheilijoiden auttamiseksi. Pohdimme tarkkaan erilaisia vaihtoehtoja ja teimme heti alusta lähtien yhteistyötä pitkään urheilun parissa vaikuttaneiden tahojen kanssa parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Lopulta Lidl All Stars -ohjelman perustaminen tuntui luontevimmalta ja parhaalta tavalta auttaa nuoria urheilijoita mahdollisimman kattavasti ja monipuolisesti.


- Mitä hyödyntämisaktiviteetteja on tehty ja tullaan tekemään urheilijoiden kanssa?

Päätimme tehdä jo itse hakuprosessista ison lanseerauksen, jotta saisimme ohjelmalle heti ison huomioarvon ja että mahdollisimman moni urheilija eri lajeista pääsisi hakemaan mukaan ohjelmaan. Kaikki odotuksemme ylittyivät ja hakemuksia tuli valtava määrä, yli 500. Pyrimme tekemään mahdollisimman monipuolista yhteistyötä urheilijoiden kanssa erilaisissa tapahtumissa, messuilla ja some-kanavissa.


- Mikä on sponsoroinnin kohderyhmä?

Pyrimme valitsemaan ohjelmaan monipuolisesti urheilijoita eri lajeista, jotta tavoittaisimme myös mahdollisimman laajasti päivittäistavarakaupan isoja kohderyhmiä.


- Mitkä ovat sponsorointiyhteistyön tavoitteet, miten niitä mitattaan ja onko jotain jo saavutettu?

Tavoitteenamme on luoda sponsorointiohjelma, joka monipuolisuudellaan tarjoaa urheilijoille kattavan tuen eri osa-alueilla. Taloudellisen ja ravitsemuksellisen tuen lisäksi iso osaa ohjelmaa on tiimin mentorit, jotka voivat yli lajirajojen tarjota laajan kokemuksensa nuorten käyttöön. Yksi ohjelman tavoite on pitkäjänteisen tuen myötä auttaa nuoria urheilijoita tavoittelemaan unelmiaan, mitä kautta tulee myös menestystä. Yrityksellemme tämä on yksi tapa viestiä kuluttajille, että olemme pysyvä osa suomalaista yhteiskuntaa ja että haluamme eri tavoin edistää sen kehittymistä.

Nuoret urheilijamme ovat rikkoneet jo useita omia ennätyksiään ja Suomen ennätyksiä, mm. yleisurheilun vanhimman Suomen ennätyksen kolmiloikassa Simo Lipsasen toimesta. Ohjelman näkyvyyttä mittaamme jatkuvalla mittauksella ja olemme olleet alkuun hyvin tyytyväisiä.

all_stars_ryhmäkuva.jpg

Lidl All Stars -urheilijaohjelmaan valittiin urheilijoita 17 eri lajista – edustettuina ovat uinti, judo, paini, telinevoimistelu, suunnistus, pyöräily, pyörätuolikelaus, pikaluistelu, hiihto ja ampumahiihto, lumilautailu ja yleisurheilun eri lajit.

Lue lisää ohjelmasta

 

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry nostaa kerran kuussa esille yhden hyvän sponsorointiin ja tapahtumamarkkinointiin liittyvän toteutuksen. Toteutuksia voi ehdottaa hanna.vehvilainen@sjtm.fi