Rovion ja Evertonin yhteistyö syyskuun kuukauden sponsorointinosto

kuukaudensponsorointinosto_websivuille.jpg

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi on valinnut syyskuun kuukauden sponsorointinostoksi Rovio Entertaimentin ja Valioliigajoukkue Evertonin yhteistyön. Yhteistyö julkaistiin 17.9. mutta neuvotteluja oli käyty jo jonkun aikaan. Itse asiassa Evertonista oltiin oltu yhteydessä useampia kertoja vuosien aikana, mutta aikaisemmin ei ollut löytynyt strategiaan sopivaa yhteyttä. Kun Evertonin myyntipuoli otti uudestaan yhteyttä, aika oli otollinen. Yhteistyö sopi hyvin käyttäjähankintapuolen strategiaa ajatellen. Osapuolet allekirjoittivat kolmivuotisen sopimuksen.

Yritysten arvot ovat erittäin lähellä toisiaan, mikä oli tärkeää yhteisen sävelen löytymisessä.

–Meille fanit ovat erittäin tärkeät, ihan kuten Evertonille. Everton tekee paljon hyvää Liverpoolin alueella päiväkodeissa ja kouluissa. Meillä on samoja arvoja ja toimitaan samalla tavalla. Yhteistyön yhtenä isona kohderyhmänä ovatkin perheet, taustoitti Minna Tuominen Rovio Entertainmentin Communications & PR Manager.

Everton-yhteistyö on osa Rovion markkinoinnin kokonaisuutta ja globaalin näkyvyyden lisäämistä. Englannin Valioliiga on vanhin ja katsotuin liiga, joten Valioliiga oli hyvä vaihtoehto näkyvyyden lisäämiselle.

Yksi tärkeimmistä syistä, miksi Rovio lähti sponsoroimaan Evertonia, oli Valioliigan uudet säännökset. Ensimmäistä kertaa joukkueet pystyivät ottamaan hihasponsorin ja Rovio on Angry Birds -logollaan Evertonin ensimmäinen hihasponsori.

– Se on näkyvin ja koko asian ydin. Lisäksi stadionilla on paljon Angry Birds -näkyvyyttä laitamainoksissa ja isoilla näytöillä, Tuominen kertoi.

Angry Birds tunkeutuu muillakin tavoilla ottelutapahtumiin. Everton on tunnettu Liverpoolin sinisenä joukkueena. Angry Birds:n Red on kuitenkin istunut hyvin siniseen joukkueeseen. Red oli käymässä Evertonin pelissä ja siivitti Evertonin voittoon tappioputken jälkeen. Erilaisilla yhteistyökuvoilla fanit pääsevät lähemmäksi Angry Birds:a.

Rovion tavoite on saada globaalia näkyvyyttä ja sitä on jo saavutettu.

– Yhteistyöstä on kirjoitettu ympäri maailman, kuinka Red is Blue. Joten siltä osin ollaan jo nyt saavutettu paljon. Evertonin pelaajia oli käymässä Intian Bangalorissa ja sielläkin Red seikkaili mukana. Siinä tapahtumassa saimme paljon näkyvyyttä Intian sisällä.

Roviolla ollaan innoissaan yhteistyöstä. Aikaisemmin urheilun puolella Rovio on ollut mukana muun muassa NFL:ssä ja NBA:ssa, joten tiimissä oltiin innoissaan, kun päästiin jatkamaan töitä urheilun parissa. Tähän asti yhteistyö on ollut antoisaa Evertonin kanssa.

– Katsotaan, miten yhteistyö tästä kehittyy, kun päästään vauhtiin. Hienoa nähdä jatkossa minkälaisia visuaalisesti hienoja materiaaleja tullaan tekemään. Kuinka fanit, niin Evertonin kuin Angry Birds:n, pääsevät mukaan yhteistyöhön, minkälaisia some-aktivointeja ja kisoja pääsemme tekemään.

Yhteistyö mahdollistaa esimerkiksi erityisen Everton-sisällön tekemisen Angry Birds -peleihin sekä yhteisbrändätyt oheistuotteet.

– Jatkossa näemme, miten yhteistyö tuottaa tulosta. Olemme promonneet Angry Birds 2 -peliä Evertonin kotistadionilla, ja toivotaan että erilainen ja laaja kohdeyleisö huomaisi meidän monipuolisen peli- ja tuoteportfolion, Tuominen sanoi.

Katso video Angry Birdsin ja Evertonin sopimuksen julkistamisesta