Tallink Siljan ja Haloo Helsingin yhteistyö huhtikuun kuukauden nosto

Haloo Helsinki! teki puolentoista vuoden tauon jälkeen näyttävän paluun keikkalavoille Tallinnan Saku Suurhallissa järjestetyissä konserteissa 24.3.2017 sekä 25.3.2017. 

Keikat toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Tallink Siljan kanssa. Kyseessä oli uudentyyppinen matkakonsepti, joka otettiin todella hyvin vastaan. Tallink Silja ja Haloo Helsinki! ovat aikaisemminkin tehneet yhteistyötä. Paluukeikan osalta ideointi käynnistyi jo Haloo Helsingin Hartwall Areenalla syksyllä 2015 järjestettyjen jäähyväiskeikkojen jälkeen. 

– Sen jälkeen mietittiin, että mitä seuraavaksi. Pohdittiin, että olisipa kiva tehdä ulkomaillakin joku keikka ja siinä sitten tuli mieleen lähteä Tallinnan Saku Arenalle. Käytiin katsomassa paikka, ja siitä tuli intiimi ja hyvä fiilis. Keikalla saataisiin porukkaa lahden yli, kertoi Gabi Hakanen Haloo Music Group Oy:Stä. 

Haloo Helsinki! on yksi Suomen suosituimmista bändeistä. Sillä on hyvin laaja fanipohja aina alle kouluikäisistä yli 60-vuotiaisiin eläkeläisiin. Kohderyhmä keikoille oli laaja ja ne olivatkin ikärajattomia. Saku Halli sopi hyvin suurkonserttien järjestämiseen. Tallinnan suurin sisähalli vetää lähes 10 000 katsojaa ja se on suunniteltu koripalloon ja käsipalloon, joten areena on neliönmuotoinen. Keikkapaikkana se on jääkiekkohalleja intiimimpi, koska lava on lähempänä myös takakatsomoa. Joka paikasta näkee tosi hyvin. 

Viron säännösten mukaan permannolle saa ottaa katsojia myös huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Se loi omalla tavallaan tunnelman festareista sisätilassa. 

Keikka paljastettiin 2.12.2017, jolloin aukesi myös Tallink Siljan oma kampanjasivu. Lipunmyynti Ticketmasterin ja SuomiPopin sivuilla alkoi 7.12. ja ensimmäinen keikka myytiin loppuun neljässä tunnissa. Sen jälkeen tehtiin nopeasti päätös toisenkin keikan järjestämisestä. Sekin myytiin lähes loppuun vauhdilla. 

Paluukonserttiin Tallink Silja myi matka- ja hotellipaketteja sekä paketteja, joihin kuului laivamatka, hotelli, kuljetus keikkapaikalle, keikka ja vielä jatkobileet. TallinSilja muutti viimeisen pikalaivan aikataulun tuntia myöhemmäksi Tallinnan päässä, jotta keikalta ehti hyvin takaisin myös kotisuomeen samana iltana. 

Tallink Siljan Club One -kanta-asiakkaille oli myynnissä laiva–keikka–laiva-paketteja erikoishintaan. Lisäksi myynnissä oli B2B-asiakkaille erilaisia vip-paketteja. 

Markkinointiyhteistyötä tehtiin paljon Tallink Siljan ja Haloo Helsinki! -yhtyeen somekanavissa. 

Palaute keikasta ja koko konseptista on ollut erinomaista. 

– Olemme saaneet keikoista ja koko tapahtumasta jäätävän hyvää palautetta. Toivottavasti monet ottavat mallia ja tekevät vastaavia kampanjoita, sanoi Tallink Siljan varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

 

haloo_helsinki_2016_berlin_5.jpg

 Kuva: Markus Henttonen

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry nostaa kerran kuussa esille yhden hyvän sponsorointiin ja tapahtumamarkkinointiin liittyvän toteutuksen. Toteutuksia voi ehdottaa hanna.vehvilainen@sjtm.fi